Jó szokásaink szerint az idén júliusban is megrendezésre kerül egy erdélyi vándortúra! Az idei évben rendhagyó módon egy biciklis vándortábor a terv, a Maros völgye, és Gyergyó térségében!
Időpont: Júli 25 – Aug 2. Péntek délutáni indulás – Vasárnap esti érkezéssel a Keleti pu-ra
Utazás: MÁV IC oda-vissza a bringákkal együtt
Útvonal, program: Péntek délután elindul a végtelennek tűnő vonatozás a Keletiből a Corona IC-vel Deda állomásig, amit a szombat hajnali órákban érünk el. Innen egy kis ráhangolódásként a csípős reggeli időben tekerünk egy jó 1,5-2 órát a festői Maros-völgyében Göde településig, ahol kicsit kipihenjük az utazás fáradalmait, és ráhangolódunk a következő hét nyugalmára!
Hétfő reggel aztán nekilódulunk a nagy útnak Borszék felé, ahol megnézzük 8és akár kipróbáljuk) a borvízforrásokat! Innen a kora délutáni órákban egy 2-3 órás enyhébb „hullámvasutazás” után keresünk egy alkalmas helyet a vadkempinges táborverésre. Másnap egy ~30km-es emelkedővel kezdünk a Békás-tóig, ahol a hajóállomás konyháját melegen ajánlják, így itt egy opcionális ebédre lesz lehetőség. Innen egy hosszú gurulás következik a Békás szorosba, ennek a legnagyobb hátulütője, hogy utána egy ~10 km-es extra nagy kapaszkodás következik, mígnem elérjük a Gyilkos-tavat, itt a helyi kempingben szállunk meg (ki-ki igénye szerint sátorban vagy házban). A szerdai nap következik a legnehezebb része a túrának, délelőtt célba vesszük a gyergyószárhegyi várat, ahol egy hangulatos ebédet költünk el a lovagteremben! Kelleni is fog a kalória, mert tele hassal kicsit nehézkesen, de nekiindulunk egy nagy „hullámvasútnak” aminek a Zetelaki tárazó a napi végcélja, ez egy alig 75km-es napi táv, de itt jut a legtöbb szint egy napra! Csütörtökön folytatva a hegyi szakaszt begurulunk Székelyudvarhelyre, majd folytatjuk utunk Korondra, ahol a népművészeti alkotásokon kívül a mindeni által oly kedvelt áfonyapálinkából is lesz lehetőség feltankolni, innen Parajdon ár Szovátára. Másnap visszagurulunk Parajdra, ahol eltöltünk egy egész napot (sóbánya látogatás, tanösvény, stb), Szombat délelőtt pedig megmártózunk a szovátai sós tavak egyikében, majd délután átgurulunk Marosvásárhelyre, ahonnan vasárnap a reggeli órákban indul a vonatunk haza. Várható érkezés a Keletibe: vasárnap 17-18 óra közt.
A részvétel feltételei: – A túra minimum 5 Max 15 fővel kerül megrendelésre
– Jó kondíció, amivel síkon, és lejtős viszonyok közt ~20 km/órás (nem traffipax szerint, csak nagyságrendileg tudjatok készülni 😉 átlag teljesítése, emelkedőn 2 ó folyamatos tekerés képessége (sebességátlag nélkül, mert ez lássuk be, igen csak függ a meredekségtől 🙂 ) és ez természetesen felpakkolt bringákkal
– legalább 1 felkészülési túrán való részvétel
Felszerelés, ellátás: Mint már az előzetes tervezéseknél írtam nem vagyonokat érő gépcsodákra lesz szükség, hanem felcuccolható, aszfaltra beállított (terepre nem tervezek menni, de lehetőség lesz egy-egy „magánakcióra” ) ÜZEMBIZTOS gépekre! Ezzel kapcsolatban felhívom a figyelmet, üzembiztosnak nem az a bringa számít, amit elhozol a szerelőtől aki ránézett, vagy épp nemrég hoztad ki a kereskedőtől, hanem az amivel egy pár száz km-t már letekertél jelentős probléma nélkül! (kisebb javítás oké becsúszik mindenhol, a „nagy hiba” alatt olyat értek amit pár kulccsal az út szélén nem lehet megoldani!). Az út 99,9%-át aszfaltúton fogjuk megtenni, úgyhogy a pehelysúlyúbbak akár országúti jellegű bringában is gondolkodhatnak. Arra azért érdemes lesz odafigyelni, hogy pakolható legyen a gépezet! A felkészülési túráknak célja az is hogy megnézzük a gépeket milyen szerszámokra lehet hozza szükség, felesleges mindenkinek teljes szerszámzatot cipelni, így egy „központi” készlet kerül kialakításra, a résztvevők csak a sajátos (pl gumibelső, fékpofa/betét, hasonlók) alkatrészekről kell gondoskodni.
Mivel több helyen kemping/vadkemping van tervezve sátrazó felszerelésre is szükség lesz. És természetesen esőben is fogunk nagy valószínűséggel tekerni (persze csak az ésszerűség határain belül), amihez szintén megfelelő ruházatra van szükség.
Az étkezéseket mindenki maga oldja meg, minden nap érinteni fogunk több települést is, így lesz lehetőség mind vásárlásra, mind étkezésre, közös alkalmak csak elvétve kerültek betervezésre, de a lehetősége ennek is adott lesz.
Várható költségek: Nagy mértékben a létszám függvénye, de
80 000 – 100 000 Ft ami reálisnak tűnik!
~30 000 Ft utiköltség + bringaszállítás
~40 000 Ft ellátás (ami az étkezéseket, szállásokat, és bevásárlásokat tartalmaz)
~20 000 Ft belépők, programok
Létszámhoz mérten várhatók kedvezmények, de ezek mértéke leginkább helyben fog eldőlni.
Mint látható ez nem a „megszokott ultrakisköltségvetésű” túra lesz, de így is próbáltam minimalizálni a költségeket.
Felkészülés: A több napi 50-80 km-es tekerés, főként szinttel megtűzdelve jó fizikai állapotot és állóképességet igényel, ezért kérem azokat akik komolyan gondolják kezdjenek el rá készülni, és mint tudjuk a bringázásra a bringázás a legjobb edzés!
Ennek elősegítésére 3 „felkészülési túra” kerül megrendezésre:
– Április 11 A Pilisben egy ~50-60 km-es távon némi szinttel ami a hegyi szakaszra ad majd némi viszonyítási alapot
– Május 1 Vác – Vácrátót- Veresegyháza (macipark) térségében egy hosszabb 80-85km-es de könnyebb túra lesz programokkal, bemutatva a túra egy várható napjának menetét
– Június 6-7 Börzsöny, egy hosszabb 2 napos sátras túra, ami már mint egy rendszerpróbának tekinthető tesztelve a bringa pakolhatóságát, az egymás utáni napok megterhelését
Jelentkezés: nálam e-mailben a szury.tu@citromail.hu címen
Minden érdeklődőt szeretettel várok:
Lévai József túravezető